KONSULTUPPDRAG

sparris3-1024x521

Alla verksamheter behöver ständigt utvecklas för att inte bli omkörda. Omvärlden förändras, nya aktörer dyker upp på marknaden och kundernas beteende förändras.

Det är lätt att bli hemmablind och inte se sina oslipade diamanter. Måltidsvision hjälper er att utifrån ett kreativt perspektiv hitta nya infallsvinklar på era utmaningar.

KONSULTTJÄNSTER

KREATIVT LYFT o NYA AFFÄRSMÖJLIGHETER

Måltidsvision har lång erfarenhet av att hjälpa restauranger, konferensanläggningar och andra aktörer inom besöksnäringen att utveckla sina verksamheter. Att utveckla nya koncept och tjänster. Att hitta inspirerande sätt att förpacka och lyfta fram era erbjudanden och göra er mer attraktiva på marknaden.

Tillsammans med er går vi igenom den befintliga verksamheten, vad är bra, vad är mindre bra och vad behöver utvecklas och inte minst; var finns potentialen. Vi visar exempel på nya möjligheter. I konkreta övningar arbetar vi fram nya lösningar och ser hela tiden till att ägandeskapet och initiativet finns kvar i er organisation. Vi hjälper er gärna också med utbildning och vägledning under inkörningsperioden.

matrundan3Matrundan – vårt uppdrag var att samla alla aktörer och tillsammans arbeta fram ett sammanhållet kreativt koncept.

STRATEGI FÖR SINNESMARKNADSFÖRING

En varumärkesplattform beskriver företagets kärnvärden, vad som är utmärkande för er identitet och hur ni vill att omvärlden ska uppfatta er. Utifrån dessa budskap leder vi en övning i syfte att få fram er unika story och kärnvärdenas känsla.

Workshopen syftar till att ta fram en strategi för hur ni kan använda sinnesmarknadsföring för att lyfta fram ert varumärke – hur det smakar, känns, låter, doftar och dess färg och form. Ni får ett konkret verktyg att arbeta vidare med. Ni får också tips och inspiration kring hur sinnesmarknadsföring kan hjälpa er att komma närmare era målgrupper och levandegöra ert varumärke på nya sätt.

svenska_mackorHur smakar, låter eller känns ert varumärke?

UPPLEVELSEKONCEPT

Måltidsvision erbjuder också företag och organisationer hjälp med att ta fram nya upplevelsekoncept. Utifrån vår kompetens och erfarenhet inom storytelling by food tar vi fram kreativa och annorlunda upplägg för olika former av möten och events. Vi hjälper er att skapa upplevelser som sticker ut i mängden och som kommunicerar med alla sinnen. Här är några exempel:

  • Mässor: smakevent för montern som lyfter fram varumärket och produkterna och som samtidigt blir ett hjälpmedel för att skapa kontakt med besökarna.
  • Frukostmöte: idé och form för återkommande träffar, i syfte att komplettera föreläsningsdelen med ett nätverkande morgonmingel.
  • Kundträffar: paket med smaker och visuella upplevelser som utgår ifrån ert tema och budskap, t.ex. i form av fika eller lunch.

FRUKOST2-833x1024Måltidsvision kan hjälpa er att ta fram ett spännande måltidsupplägg för era återkommande träffar.