VILKA VI ÄR

Fysisk kommunikation Måltidsdesign Upplevelsedesign Eventbyrå Mötesarrangör Björn Ylipää Lena Ylilpää Abrahamsson Jenny Black Live communication

Det är inte helt enkelt att sätta en etikett på vad Måltidsvision är. Vi rör oss inom områden som brand experience, fysisk kommunikation, måltidsdesign och sinnesmarknads-föring. Kanske kan man kalla oss för upplevelsedesigners. Kort och gott jobbar vi med ”storytelling by food”. Att skapa starka måltidsupplevelser som lyfter fram och förstärker en berättelse – er berättelse.

Egen nisch inom upplevelsedesign

”Storytelling by food” är ett unikt koncept som skapats och utvecklats av Måltidsvision. Företaget grundades år 2000 av Björn och Lena, båda med en bakgrund i restaurangbranschen. Under studierna vid restauranghögskolan i Grythyttan föddes tanken att lyfta blicken från tallriken och börja att arbeta med hela upplevelsen och med alla sinnen.

Första riktiga testet blev att smaksätta och gestalta Bo Kaspers Orkesters album På Hotell. Idag är Jenny den tredje delägaren, med erfarenhet inom kommunikation och projektledning.

Mångfald ger nya infallsvinklar

Våra bakgrunder, kompetenser, och personligheter kunde inte varit mer olika. En visionär, en hantverkare och en ordningsman. Men det är det som är vår styrka och som ger kraft i det dagliga arbetet. I styrelsen har vi förstärkt med Susanne Brannebo, strategiskt bollplank som ständigt utmanar oss att hitta rätt väg framåt och smartare lösningar.

Vi hjälper er att sticka ut

Att en måltid ska vara trevlig och god tycker vi är en hygienfaktor. För oss är det a och o att skapa måltidsupplevelser som berör, engagerar och skapar intresse. Vår ambition är event man minns och som man gärna berättar för andra om. Och att bidra till att ni gör ett positivt intryck och bestående avtryck hos era gäster.

Från idé till leverans

Vi hjälper er genom hela processen. Med det kreativa upplägget, med genomförandet och allt som dyker upp längs vägen där emellan. Vi jobbar lika gärna med små möten och teambuildning som stora konferenser och galamiddagar. I vårt nätverk hittar man traditionella event- och kommunikationsbyråer, konstnärer, tekniker och en hel rad leverantörer av spännande råvaror.

Vilka vi är - Måltidsvision Storytelling by Food Björn Ylipää Måltidsvisions kreativa ledare. Lärare vid högskolan i Kristianstad. Grythyttan.

Björn Ylipää

Björn är den fd skogsarbetaren, bluessångaren och pizzabagaren som lämnade Pajala för nya utmaningar söder över. Studierna vid restauranghögskolan i Grythyttan blev något av en kulturchock, men gav också gnistan till Måltidsvisions affärsidé.

Björn är Måltidsvision kreativa ledare som gärna hämtar inspiration från den nordiska naturen. Han är vår specialist på storytelling, upplevelser och drycker. Han är även lärare i kommunikation av mat och måltidsgestaltning vid högskolan i Kristianstad.

Vilka vi är - Måltidsvision Storytelling by Food Lena Ylipää Abrahamsson Kock, matstylist och food designer. Grythyttan.

Lena Ylipää Abrahamsson

Lena har rötterna i Skåne och började sin bana som kock innan hon läste vidare i Grythyttan. Startade därefter eget företag som matstylist med kunder inom reklambranschen och slog senare ihop det med Björns verksamhet för att bilda Måltids-
vision.

Lena är Måltidsvisions smak-
designer som gärna använder traditionella recept, råvaror och tillagningsmetoder med en modern och kreativ presentation. Det stora intresset bredvid maten är hästar.

Vilka vi är - Måltidsvision Storytelling by Food Jenny Black Projektledare och kommunikatör.

Jenny Black

Efter flera år som kommunikatör på bl.a. Vattenfall och Skanska och efter en avstickare till England och Danmark var hon redo att prova något nytt. Måltidsvision blev platsen där hon fortfarande kan arbeta med varumärken och kommunikation, men i helt nya kanaler.

Jenny är projektledaren som ser till att uppdragen genomförs enligt plan och utifrån kundens mål och strategier. Kan inte låta blir att ständigt ha nya projekt på gång i hem och trädgård och genomför gärna själv sina idéer.